Program cabinete

Luni - Vineri: 09 - 19
Sambata: 09 - 12 ( la nevoie)
Duminica: Inchis

Programari online

Faceti o programare

Despre igiena dentara

Igiena dentară corectă trebuie să cuprindă periajul dentar, folosirea aței dentare și a apei de gură.

Igiena dentară prin periaj este extrem de importantă pentru prevenirea apariției cariilor și a afecțiunilor parodontale. Periajul dentar este un obicei atât de folosit, încât puțini dintre noi îi acordăm atenția cuvenită, deși, făcut în mod neglijent, el este cauza principală a apariției cariilor și a afecțiunilor gingivale. Indiferent de cât de multă atenție îi acorzi, sigur ești interesat să afli cum ar trebui să-ți speli corect dinții și ce produse ar trebui să folosești pentru o sănătate orală bună.

Periuța de dinți

Pentru a evita iritarea dinților și gingiilor, periuța de dinți trebuie să fie alcătuită din peri moi, din nailon, cu fire rotunjite la capete. Primul pas pentru un periaj eficient, este reprezentat de alegerea unei periuțe de dinți bune. Cel mai bine este ca dintre cele trei oferte, de periuțe de dinți de pe piață – hard, medium și soft – să o alegi pe cea cu indicatorul mediu, cu perii de duritate medie.

Periuța cu peri duri, hard, poate toci smalțul și răni gingia, producând retracții gingivale. În schimb periuța cu peri moi, soft, nu curăță la fel de bine placa bacteriană precum periuța medie, însă este indicată pacienților cu afecțiuni parodontale, deoarece menajează gingia. Este recomandat să folosești o periuță cu peri moi, cu capul mic, pentru a ajunge mai bine în toate zonele cavității bucale, inclusiv la dinții din spate.

Dacă preferi periuța electrică e și mai bine, aceasta ușurând mult tehnica periajului dentar și curățând dinții mult mai bine. Ține periuța pe suprafața dintelui timp de 3 secunde, după care poți trece la următorul! Și nu uita că periuța de dinți trebuie schimbată o dată la 3 luni.

Când executați periajul

Este obligatoriu să te speli pe dinți dimineața și seara, poate chiar după fiecare masă, să îți clătești gura după fiecare masă și o dată la 6 luni, să îți faci un control stomatologic pentru a depista orice carie în faza incipientă.

Spală-te pe dinți înainte de micul dejun, pentru a scădea nivelul bacterian, iar în mod normal, ar trebui să faci asta de două ori pe zi. În timpul periajului de dimineață se realizează masajul gingiei, stimularea circulației locale, eliminarea toxinelor secretate pe durata nopții și scăderea nivelului bacterian. Periajul de dimineață este mai puțin eficient, pentru că în timpul somnului saliva devine mai vâscoasă și poate favoriza aderarea alimentelor la placa bacteriană, iar bacteriile au condiții ideale de supraviețuire și multiplicare (căldură, umiditate, întuneric și nivelul minim de salv). Din această cauză periajul de seară este cel mai important. În mod ideal, ar trebui să existe un al treilea periaj, după prânz sau dacă ai consumat dulciuri la finalul mesei ori în afara lor. Situații când periajul trebuie evitat.

Dacă ai consumat alimente cu PH foarte scăzut, precum sucuri acidulate, suc de lămâie, portocală sau grepfrut, timp de 30 de minute nu este recomandată perierea dinților. Aceasta din cauza faptului că, acidului împins prin periaj în profunzime este foarte nociv pentru smalț. Poți clăti cu apă sau apă cu bicarbonat, amânându-se periajul pentru 30 de minute. Practic, este nevoie de două ore de repaus alimentar după masă, pentru ca procesul de remineralizare și sistemele de apărare locală să poată acționa favorabil. Din acest motiv, gustările și "ronțăitul" non-stop sunt dușmanii sănătății dentare.

Oferta pentru clienti noi

Programeaza-te acum, iar prima consultatie este gratuita